in

Miért a nyújtás gyakorlatok elengedhetetlenek az egészséged érdekében?

A nyújtás gyakorlatok fontossága

Észrevetted már, hogy a macskák első dolga a pihenés után egy hatalmas nyújtózkodás? Ez azért van, mert a lustálkodást követően az izmaik felébresztéséhez fokozott vérellátásra van szükségük.

A nyújtózkodás segíti őket abban, hogy akár pillanatokon belül rávethessék magukat a kiszemelt zsákmányra.

Ez a tevékenység a te egészségi állapotod javításában is fontos szerepet játszik. A nyújtás gyakorlat hozzájárul például az izmok rugalmasságának és fiatalságának fenntartásához.

A szakemberek szerint a megkeményedett izmok hatására csökken az ízületek mozgástartománya, ami idővel rossz testtartáshoz, valamint különféle fájdalmakhoz vezethet.

Komolyabb esetekben már az egyszerű feladatok elvégzése is nehézkessé válhat. A tünetek az öregedéssel párhuzamosan egyre kifejezettebben jelenhetnek meg.

Milyen előnyökkel jár a nyújtás?

  • Csökkenti a merevséget és az izomfájdalmat
  • Fokozza a vérkeringést
  • Lehetővé teszi a hatékonyabb izomműködést
  • Minimalizálja az ízületi kopás lehetőségét
  • Javítja az életminőséget
  • Levezeti a benned felgyűlt feszültségeket
  • Pozitív hatást gyakorol az idegrendszer működésére

Mit kell tenned?

A nyújtózkodás egy olyan könnyed gyakorlat, amit bárhol és bármikor elvégezhetsz, akár az irodai székedben üldögélve is.

A nyújtásra azonban igazán akkor van szükséged, amikor az éjszakai pihenés után az ágyadból kikelsz.

A mozgásforma segít működésbe hozni az elernyedt izmokat és a nyugodt ízületeket. Ugyanakkor a nyújtást sem szabad túlzásba vinni, ha úgy érzed, égnek az izmaid, mindenképpen hagyd abba! A megerőltetés hatására komoly károkat is okozhatsz az izomrostokban.

A másik eset, amikor nagyon fontos a nyújtás gyakorlat, az edzések előtti és utáni időszak. A sportot megelőzően a nyújtás kiegészíti a bemelegítést, a mozgást követően pedig megakadályozza a sérüléseket és csökkenti az izomfájdalmakat.

Egy kiemelt tanács: a nyújtást mindig a saját testi képességeid, a hajlékonyságod és a mozgékonyságod mértékének függvényében végezd, így elkerülhetővé válnak a sérülések.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Loading…

0