in

Low carb diéta kezdőknek

A súlyfelesleg elleni küzdelemben a low carb diéta remek választás lehet. Alapvetően elmondható, hogy az elhízást a mozgásszegény életmód mellett elsősorban a konyhában felhasznált alapanyagok helytelen megválasztása okozza.

A magyar konyha különösen gyakran használ finomított szénhidrátokat, de a hagyományos rizs vagy a burgonya sem feltétlen megfelelőek azok számára, akik szeretnének súlyfeleslegükből lefaragni. Ahogyan azonban hosszú hónapok, évek alatt szaladnak fel a kilók, úgy leadásukhoz is időre van szükség. Ami azonban nem mindegy, hogy ez alatt mit fogyasztunk.

A low carb diéta kezdőknek is remek választás, hiszen nincsenek követhetetlen irányelvek, ráadásul vannak olyan alapanyagok, melyekből tulajdonképpen bármennyit ehetsz, mégsem fogsz hízni. Ez nagyon fontos szempont, hiszen sokan éppen azért adják fel az életmódváltásba vetett hitüket, mert éhesek a nap folyamán.

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend kezdetekor ugyan előfordulhat, hogy kevésbé érezzük magunkat energikusnak és akár fejfájás is jelentkezhet, de a tapasztalatok egyértelműen alátámasztják, hogy ezek a tünetek néhány nap alatt eltűnnek.

A módszer egyik nagy előnye az is, hogy rendkívül változatos ételek kerülhetnek az asztalra, így az unalomba biztosan nem fog belefulladni az újfajta étrend. Fogyaszthatunk változatosan zöldségeket, amelyek már önmagukban sokféle lehetőséget kínálnak. A salátákat feldobhatjuk tojással, sajtokkal, halfélékkel, de a természetes forrásból nyert zsírok is remek választásnak bizonyulnak. S hogy milyen alapanyagokat érdemes inkább elkerülni?

Tiltólistás élelmiszerek

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a hagyományos, finomított lisztből készült kenyerek, tészták tehetőek felelőssé részben az elhízásért. Hasonló a helyzet a csokoládékkal, a szénsavas üdítőkkel, a cukorkákkal, vagy a sokak által imádott fánkokkal.

A főtt rizst és a burgonyát célszerű száműzni a köretlehetőségek sorából, és a sör sem a legjobb választás a nap folyamán. A gyümölcsöket sokan cukortartalmuk miatt nem ajánlják, de korlátozott mennyiségben nem jelenthet gondot azok fogyasztása. Készíts belőlük smoothie-t, így a folyadékbevitel érdekében is tehetsz.

Folyadékbevitel a low carb diéta alatt

Természetesen nem csak az a fontos, hogy mi kerül a tányérra, hanem a nap folyamán elfogyasztott folyadék is. A víz elsődleges, ebből érdemes minél többet fogyasztani. A kávé és a tea is megengedett, sőt, időnként egy pohár vörösbor is belefér, ugyanis ennek a legalacsonyabb a szénhidráttartalma a borfélék közül.

Cseréld le az alapanyagokat!

S hogy miként érdemes belevágni a változtatásba? A low carb diéta iránt érdeklődők számára javasolt a konyhában használatos alapanyagokat lecserélni. Ha már mindenképpen szénhidrátot tartalmazó köretet szeretnénk fogyasztani, akkor válasszunk olyan alapanyagok közül, mint a hajdina, a köles, vagy a bulgur.

A hűtőben friss zöldségek és gyümölcsök kapjanak helyet, de a száraz sajtok, a tojás és a húsfélék sem hiányozhatnak onnan. Amit viszont mindenképpen kerülj el, azok a sütemények, a hagyományos nassolnivalók, és a péksütemények, kenyerek. A cukrozott reggeliző pelyhek helyett remek választás lehet a zabkása, de az útifű maghéjjal elkevert tojásból is laktató és fogyást elősegítő omlettet készíthetsz.

A lehetőségek száma végtelen, és a zöldségekkel gazdagon megpakolt tányérok nem csak ellátják szervezeted a megfelelő vitaminokkal és ásványi anyagokkal, hanem igazi ízorgiát is jelentenek.

A halak és a tenger gyümölcsei már nálunk is széles választékban elérhetőek a nagyobb üzletekben, de például avokádót is kedvező áron beszerezhetsz. Kitűnő szendvicskrémet vagy mártogatóst varázsolhatsz ez utóbbival az asztalra, melybe mártogathatsz például vékonyra szeletelt zöldségeket, ha nassolni szeretnél valamit.

A mozgás sem maradhat el!

Legyen szó bármilyen étrendről, nagyon fontos tisztában lenni azzal, hogy az életmódváltásnak a rendszeres testmozgás is szerves részét képezi. Nem csak gyorsabban szabadulhatsz így meg a feleslegtől, de bőröd is kitűnő állapotban lehet akkorra, amikor végre a kívánt értéket mutatja majd a mérleg.

Egyébként a napi szinten történő testsúlymérést inkább felejtsd el, helyette a centik sokkal többet elárulnak, pont úgy, mint a tükörben látott kép és közérzeted. S hogy milyen mozgásformát válassz? A low carb diéta lehetővé teszi, hogy akár magas intenzitású súlyzós edzéseket vagy intervall mozgásformát is beiktass életedbe. Arra azonban figyelj, hogy ha jelentős súlyfelesleggel küzdesz, akkor mindenképpen az ízületkímélő megoldásokat részesítsd előnyben.

A low carb diéta remek út lehet azok számára, akik kiiktatnák étrendjükből a finomított szénhidrátokat, és egészséges, alacsony szénhidráttartalmú falatokkal laknának jól nap mint nap. Az eredmény pedig magától értetődően látszik majd a külsőn.

Low Carb Receptek

Avokádós-csirkés caprese saláta balzsamöntettel

 

Mustáros lazac

 

Lencseleves sárgarépával és burgonyával