in ,

Így foglalkozz a szépségeddel a várandósság hónapjai alatt!

A hormonális változások a te szervezetedet sem kímélik a terhesség alatt!

Aggódsz, hogy a testedben végbemenő hormonális változások rajta hagyják nyomukat a szépségeden is?

Ha úgy érzed, te nem tartozol azok közé, akik egyszerűen kivirulnak a terhesség alatt, az előtted álló hónapokban kövesd az alábbi tippeket, hogy a várandósság minden szempontból gyönyörű fejezete legyen az életednek!

Igyál vizet!

A vízpótlás talán soha nem lehet fontosabb, mint terhesség idején. Megszűri és kimossa a szervezetből a mérgeket, ezenkívül segíti a megfelelő mennyiségű magzatvíz termelődését is.

A baba és a te egészségednek is jót tesz, nem beszélve arról, hogy a hidratálás a bőr szempontjából is kulcsfontosságú. Naponta legalább 2 liter ajánlott!

Megfelelő ételek

Extra figyelmet igényel az étrended összeállítása terhesség alatt. A legjobb, ha az orvoshoz vagy a védőnőhöz fordulsz ez ügyben, de magad is összeállíthatod az ajánlott és a kerülendő ételek, élelmiszerek listáját.

Az alapvető szempont az egészség, ha diétát keresel, erre koncentrálj!

Alvás

A fáradtság a terhesség gyakori tünete, ami főként az első trimeszterben jelentkezik. A megfelelő mennyiségű pihenés nagyon fontos, hiszen ilyenkor a szervezet regenerálódik és fiatalodik is.

Hogy ne tűnj elgyötörtnek és ne is érezd magad annak, válassz egy kényelmes pózt – a hónapok múlásával mindig új testhelyzetben fogod jól érezni magad -, teremts kellemes körülményeket és nyugodt légkört a pihenéshez.

Testsúly kontroll

Nem kettő helyett eszel, az adagjaidat megduplázni nagy hiba volna úgy az egészséged, mint a szépséged szempontjából. Sok kismama éjjelente a hűtőben találja magát, ha te is csillapíthatatlan vágyat érzel erre, csináld, csak arra figyelj, hogy mit eszel!

A gyorsételeket kerüld, hiszen a súlygyarapodás várandósság alatt természetes, de nem mindegy, hogy a plusz kilók milyen ételekből származnak. Tartsd magad az összeállított étrendedhez!

Testmozgás

Ez nagyon fontos! Ha eddig is edzettél, amíg csak bírod és amíg az orvosod sem bánja, folytasd a mozgást! Később áttérhetsz kímélő mozgásformákra, mint a jóga vagy a terhestorna.

Striák

A legtöbb frissen szült nőnek problémát okoznak a terhességi csíkok. A várandósság elejétől kezdve, még mielőtt a pocakod látványos növekedésnek és a bőröd drasztikus nyúlásnak indulna, már gondoskodj a megelőzésről!

Számos olyan készítmény létezik, melyekkel elkerülheted a striák megjelenését. Utólag már nem nagyon tudsz mit kezdeni velük.

Bőrápolás

Ne feledkezz meg a bőrödről, attól, hogy várandós lettél, még ugyanúgy igényli a gondoskodást, mint korábban.

Könnyen előfordulhat, hogy a bőrtípusod megváltozik, sokan tapasztalnak bőrszárazságot a terhesség alatt. Kövesd a változásokat és használj természetes készítményeket, melyek a babának sem ártanak.

Smink

Ha karikás a szemed, használj korrektort, ha sápadt vagy a rosszullétektől, alapozz és pirosítózz! Sminkelni várandósság alatt sem tilos!

Ám annak nézz utána, hogy milyen termékek tartalmaznak terhesség alatt veszélyes összetevőket. Ha eddig ilyeneket használtál, keress helyettük biztonságos alternatívát!

Relaxálás

A listán az utolsó, de az egyik legfontosabb tényező a szépséged megőrzésében a relaxálás. Teremts magadnak időt a nyugalomra, a semmittevésre, a passzív kikapcsolódásra, feltöltődésre. Valószínűleg a tested sem kíván most mást.

A terhesség sok stresszel járhat, de ne hagyd, hogy ez eluralkodjon rajtad és megviselje a testedet, lelkedet! Minél többet relaxálsz, annál szebb leszel és búcsút mondhatsz a kimerült kismama kinézetnek!

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Szólj hozzá!

Ha túl szűk a ruhád, az egészséged mehet rá!

Csak előnyei vannak: Ezért válts édesburgonyára!