in ,

Ennyiféle tápanyagot tartalmaz a tofu!

Hogy mennyire egészséges vagy bizonyos szempontokból mennyire nem az a tofu, arról parázs viták folynak jelenleg is.

Az azonban tény, hogy a tofu rengeteg tápanyagot tartalmaz, mégpedig nem is akármilyen mennyiségben. Ha szeretnéd megismerni ennek a népszerű élelmiszernek a tápanyagtartalmát, most figyelj!

Fehérje

Egy fél bögre nyers, kemény tofuban 10,1 g fehérje van. Viszonyításképpen a napi ajánlott protein bevitel férfiaknak 56 g, nőknek 46 g. A tofunál a tej, a tojás és a marhahús is jóval kisebb mértékben tartalmaz fehérjét, éppen ezért kitűnő proteinforrás vegánok számára.

Kalcium

Fél bögre tofu 227 mg kalciumot tartalmaz, másként mondva a napi ajánlott kalcium bevitel 22%-át. A selyemtofuban ennél valamivel kevesebb, 113 mg kalcium található.

Vas

Fél bögre tofu vastartalma 1,82 mg. Belőle az ajánlott napi mennyiség nőknek 18 mg, férfiaknak 8 mg.

Omega-3 zsírsav

12 dkg tofuban 0,4 g omega-3 zsírsav található. A tofut ezért is tartják az egyik legjobb egészséges zsírsav forrásnak. Kitűnő alternatíva a szója helyett, amit érdemes mértékkel fogyasztani.

Magnézium

Fél bögre tofuban 37 mg magnézium van. Ez az idegek és izmok számára is fontos tápanyag kitűnően pótolható a tofu rendszeres fogyasztásával.

Kalória

Belőle fél bögre 94 kalóriát tartalmaz. Ezt akár a tejjel, akár a sajttal vagy a marhahússal hasonlítjuk össze, nagyon jó eredménynek vehetjük!

Zsír és koleszterin

Fél bögre tofuban 5 g zsír van. A csökkentett zsírtartalmú tofunál természetesen ez a mennyiség kisebb, nagyjából 1,5 g, ami kb. negyede egy egész tojás zsírtartalmának. A tofu nem tartalmaz koleszterint, mivel teljesen növényi eredetű élelmiszer.

Vélemény, hozzászólás?

Loading…

0

Szólj hozzá!

Az egyik legbosszantóbb terhességi tünet: Hasviszketés!

Káosz a gardróbban? Megtudhatod, mikor van itt az ideje, hogy megválj régi ruháidtól!