in

A reggeli rosszullét hátterében álló tények!

Mit érdemes tudni a reggeli rosszullétről?

A reggeli rosszullét a terhesség velejárója, és ha már magad is átestél rajta, akkor tudod, hogy alig lehet megúszni.

A statisztikák szerint a nők 70%-a szenved tőle a terhesség első 16 hete során, és egyáltalán nem ritka, hogy a nap más szakában is jelentkezik.

Néhány nőnél pedig az utolsó trimeszterig, vagy egyes esetekben akár a szülésig is elhúzódhat a reggeli rosszullét.

A reggeli rosszullét tünetei és enyhítésük

A rosszullét nem csak az émelygést és a hányást foglalhatja magában, hanem számos melléktünet is csatlakozhat hozzá.

Ezek közé tartozik a nagyfokú fáradtság, a gyakoribb vizelés, fémes ízérzet a szájban, egyes szagok zavaróvá válása vagy a mell érzékenysége és fájdalma.

Míg a tünetek megjelenése ellen nem tehetsz semmit, vannak bizonyos praktikák, melyekkel enyhítheted őket.

Számos jel mutat arra, hogy az émelygést a terhességi hormonok és a gyomorsav keveredése okozza. Ezért, ha óránként csak néhány kanál élelmet veszel magadhoz, kevésbé terheled meg a gyomrodat, mintha egyszerre fogyasztanád el.

Az egyszerűbb, keményítőtartalmú ételek szintén kisebb mértékben okoznak rosszul létet, mint a savas és fűszeres kaják.

Elalvás előtt érdemes háztartási kekszet vagy puffasztott rizst odakészíteni az ágyhoz, így reggel már felkelés előtt lesz valami rágcsálni valód.

Ha pedig felfordul a gyomrod a konyhában kavargó szagoktól, akkor kérj meg valaki mást, hogy megfőzze az ételeket.

Rendkívül fontos a te és babád egészsége szempontjából, hogy elegendő folyadékot fogyassz, ezért amikor csak teheted, igyál egy korty vizet vagy teát. A borsmenta- vagy kamillatea jól fog esni, és még a gyomrodat is megnyugtatja.